معرفی 3 نوع همکاری در فروش برای کسب درآمد
همکاری در فروش (بازاریابی وابسته) به بخش بزرگی از درآمد هوشمندانه بسیاری از افراد تبدیل شده، به همین خاطر تصمیم گرفتم در این پست از وبلاگ با هم 3 شیوه درآمد غیرفعال رو بررسی کنیم.
همکاری در فروش را میتوان در سه دستهبندی اصلی غیروابسته، مرتبط و درگیر در نظر گرفت. این دستهبندیها نشاندهنده نحوه ارتباط با محصولاتی است که در حال همکاری در فروش آنها هستیم.
در ادامه هر یک از انواع دستهبندی را تشریح خواهیم کرد.
همکاری در فروش غیروابسته (بازاریابی وابسته بدون پیوست)
این یک کمپین پرداخت بهازای هر کلیک است که شما بهعنوان یک منتشرکننده هیچ اختیاری در حوزه محصول در حال تبلیغ ندارید. زمانی که شما اقدام به انتشار آگهیهای تبلیغاتی google adsense یا یکتانت میکنید در واقع شیوهای از همکاری در فروش را انتخاب کردهاید.
شما تنها در مقابل کلیک و یا بازدید مخاطب از پیوندی که در بلاگ خود منتشر کردهاید پورسانت دریافت میکنید.
میتوان گفت در شیوه همکاری در فروش غیروابسته تنها تبلیغات محصول فروشنده را منتشر میکند. بدون این که ارتباطی بین محتوای سایت و محصول تبلیغ شده در بنرها و سایر شیوههای تبلیغاتی سایت وجود داشته باشد.
فروشنده، تبلیغات مربوط به محصول خود را در اختیار ناشران قرار میدهد، هیچ ارتباط عمیقتری با شرکت وابسته وجود ندارد. برای مثال هنگامی که به یک لغتنامه آنلاین مراجعه میکنید ممکن است با تبلیغ درباره یک مغازه فروش مبلمان مواجه شوید. علاوه بر این حتی ممکن است تبلیغات مربوط به یک فروشگاه آنلاین اسباببازی هم در کنار آن وجود داشته باشد. پس تنها نقطه اشتراک این آگهی در این است که سایت لغتنامه آنلاین را برای تبلیغات خود انتخاب کردهاند.
در نتیجه تنها کار شما بهعنوان یک همکار در فروش غیرمتعهد این است که صرفاً تبلیغات را در مقابل دید کاربران خود قرار داده و در مقابل هر خریدی که از طریق تبلیغات شما انجام میشود پورسانتی دریافت کنید.
همکاری در فروش مرتبط (بازاریابی وابسته مرتبط)
برای همکاری فروش مرتبط شما بهنوعی حضور آنلاین دارید، حال یا از طریق وبلاگ، پادکست، ویدئو یا حتی با کمک استفاده از شبکههای اجتماعی و تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینکهای وابسته محصولاتی را که مرتبط با محتوایتان است استفاده کنید. در واقع شما میتوانید محصولاتی را به کاربران پیشنهاد دهید که خودتان از آنها استفاده نکردهاید. اما مرتبط با محتوایی است که تولید میکنید.
میتوانید لینک همکاری در فروش این محصولات را بهصورت بنر در نوار کناری سایت و یا در میان محتوا بهصورت یک بنر جذاب منتشر کنید. حتی میتوانید بهصورت یک پیشنهاد منحصربهفرد در انتهای محتوای خود از این لینکها استفاده کنید. پیشنهادی که برای مخاطبان محتوای شما جذاب باشد.
توجه کنید که جلب اعتماد افراد بهویژه در فضای مجازی فوقالعاده کار سختی است. پس سعی کنید با ارائه یک پیشنهاد بد این اعتماد را از دست ندهید.
بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش وابسته
همکاری در فروش وابسته جایی اتفاق میفتد که شما از محصول یا خدمتی استفاده کردهاید، کاملاً به آن اعتماد دارید، پس شخصاً آن را به دیگران توصیه میکنید.
با استفاده از این شیوه همکاری در فروش توصیه شما نه بهصورت یک بنر تبلیغاتی بلکه بهعنوان بخشی از استراتژی محتوای وبسایتان است.
این مشارکت و تجربه شماست که باعث میشود تا پیشنهادتان جذاب شود. اما نکته مهم این شیوه همکاری در فروش مسئولیتی اخلاقی است که برای شما به وجود میآورد. شما بر عکس شیوه اول مستقیماً با کسانی در ارتباط خواهید بود که به محصول معرفی شده توسط شما نیاز دارند.
بنابراین هرچه در بازار هدف خود و بین مخاطبانتان نفوذ بیشتری داشته باشید مسئولیت بیشتری هم خواهید داشت.
جمعبندی
برای جمعبندی میتوانم بگویم در انتخاب گونه بازاریابی مختارید اما به نظرم بهترین راه این است که بر اعتماد و اصالت تمرکز کنید. پس باید سعی کنید بهجای درآمد به فکر خدمت به مخاطب خود باشید.
بدون دیدگاه